Vuoden Lääkeinformaatioteko -palkinnon on voittanut verkkosivusto, joka tarjoaa digitaalisia ratkaisuja tukemaan potilaan ja terveydenhuollon ammattilaisten yhteistä päätöksentekoa.

Kampanjan toteuttivat Boehringer Ingelheim ja Myy Agency.

Verkkosivusto on nimetty luotsiksi, ja palveluja on kaikkiaan kolme: diabetes-, eteisvärinä- ja keuhkoahtaumatauti (COPD) -sivusto. Niistä löytyy ohjeita ja tietoa, jotka tukevat potilaan osallistumista arkisiin hoitopäätöksiin ja ohjaavat valmiiden keskustelumallien avulla terveydenhuollon ammattilaista ja potilasta kohti yhdessä tehtyjä hoitovalintoja.

Lääketeollisuus ry:n vuosittain myöntämä palkinto jaettiin perjantaina virtuaalisesti järjestettyjen Farmasian päivien yhteydessä.

Palkintoraadin mukaan idea on moderni, positiivinen ja lähellä kuluttajapintaa. Ensimmäisen kolmen kuukauden aikana diabetesluotsilla oli 360, eteisvärinäluotsilla 353 ja COPD-luotsilla 230 käyttäjää.

Oletko lääkäri, hammaslääkäri, proviisori tai farmaseutti?

Kirjautumalla tästä saat kaikki Mediuutisten digisisällöt käyttöösi maksutta.