Porissa toimiva keskussairaala Satasairaala on valittu ainoana suomalaisena terveydenhuoltoalan edustajana kansainvälisen IHF-kilpailun finaaliin.

Kilpailun takana on International Hospital Federation (IHF) eli vuonna 1929 perustettu voittoa tuottamaton järjestö, jonka kautta sairaalat ja terveydenhuollon organisaatiot eri puolilta maailmaa vaihtavat tietoa ja hyviä käytäntöjään.

Satasairaalan tiedolla johdettu asiakaskokemuksen kehittämisen toimintamalli valikoitui finaaliin kilpailun kategoriassa Asiakaskokemuksen johtaminen ja palvelukulttuurin kehittäminen. Ehdolla oli peräti 121 hanketta, 92 organisaatiosta ja 34 eri maasta.

Kategorioiden ansioituneimmat palkitaan marraskuussa 2019.

Satasairaalan reseptiin asiakaskokemuksen parantamiseksi kuuluu, että sairaala kerää vuosittain yli 30 000 asiakaspalautetta. Palautteet raportoituvat reaaliajassa organisaation yksiköittäin.

Satasairaalassa on tehty havainto, että yksiköissä, joissa on hyvä työvire on myös asiakkaan kokemus tilanteesta hyvä.