Helsingin neuvolan chat-palvelu on uudistunut. Nyt asiakas voi kysyä mieltä askarruttavia kysymyksiä NeRo-neuvolarobotilta silloin, kun hänelle parhaiten sopii. NeRo-neuvolarobotti vastaa neuvolan asiakkaille vuorokauden ympäri.

Helsingin neuvolan chat-palvelussa terveydenhoitaja on paikalla tuttuun tapaan arkisin kello 12–14. Asiakas voi halutessaan tänä aikana kertoa NeRolle, että toivoo keskustelua terveydenhoitajan kanssa.

Chatissa voi keskustella terveydenhoitajan kanssa anonyymisti tai tarvittaessa terveydenhoitaja pyytää asiakasta tunnistautumaan. Näin chatissa voi hoitaa myös henkilökohtaisia asioita terveydenhoitajan ollessa paikalla.

NeRo ei osaa vielä vastata kaikkiin kysymyksiin, mutta esitetyt kysymykset auttavat NeRoa oppimaan koko ajan lisää.

Neuvolan chatbot löytyy osoitteessa: www.hel.fi/neuvolachat.

Helsingissä omaan terveydenhoitajaan voi olla yhteydessä myös sähköisen asioinnin kautta www.hel.fi/asiointi.