Mehiläinen käynnisti eilen torstaina ensimmäisenä terveysalan toimijana Suomessa terveys- ja hygieniatuotteisiin keskittyneen kaupan Woltissa, joka kuljettaa tuotteita ihmisille kotiin.

– Koronapandemia on lyhyessä ajassa entisestään muokannut kuluttajien käyttäytymistä, ja myös ruuan ja päivittäistavaroiden ostaminen verkosta kotiinkuljetuksella on vakiintunut osaksi arkea. Tietyissä asiakasryhmissämme Woltia käytetään säännöllisesti ruuan kotiinkuljetukseen, ja tuttuun ostoprosessiin on kätevä liittää terveys- ja hygieniatuotteiden hankinta, Mehiläisen markkinointijohtaja Karolus Viitala sanoo tiedotteessa.

Jatkossa Mehiläisen terveys- ja hygieniatuotteet ovat tilattavissa Woltin mobiilisovelluksella tai verkkosivuilta pääkaupunkiseudulla, Turussa, Tampereella, Oulussa, Vaasassa ja Jyväskylässä.

Tilauksen jälkeen asiakas joko noutaa tilauksen itse Mehiläisen toimipisteestä tai Woltin lähettikumppani kuljettaa sen suoraan kotiin.

– Tavoitteenamme on, että omasta terveydestä ja hyvinvoinnista huolehtiminen on mahdollisimman helppoa ja sujuvaa, Viitala sanoo.

Aluksi kaupassa myydään Mehiläisen vitamiineja, käsidesiä, maskeja sekä suun hyvinvointiin liittyviä tuotteita. Myöhemmässä vaiheessa kaupan tarjoomaa on tarkoitus laajentaa.

– Aloitamme yhtäältä tuotteilla, jotka auttavat meneillään olevassa pandemiatilanteessa sekä toisaalta koko kehon hyvinvointia tukevilla tuotteilla. Erityisesti suun terveys on asia, johon meidän kaikkien suomalaisten tulisi panostaa enemmän, Viitala sanoo.

Pilotoinnin jälkeen valikoimaa on tarkoitus laajentaa.