Husissa tehty kolmas ja viimeinen Apotti-järjestelmän käyttöönotto on sujunut Husin tiedotteen mukaan edelleen hyvin. Suurimmat haasteet ovat koskeneet lähetteiden käsittelyä, kertoo Hus.

Suurin osa häiriöilmoituksista on koskenut melko pieniä teknisiä haasteita.

– Lähetteiden käsittely ja siihen liittyvät haasteet aiheuttavat yksittäisenä asiana tällä hetkellä eniten työtä. Pysyvää ratkaisua tilanteeseen haetaan parhaillaan parhaiden asiantuntijoidemme voimin, sanoo johtajaylilääkäri Markku Mäkijärvi tiedotteessa.

Hus kertoo seuraavansa tiiviisti myös henkilöstön jaksamista ja yleistä tunnelmaa.

– Raskaimmat hetket näyttävät olevan käsillä juuri nyt, vaikka olemme selvinneet selvästi paremmin kuin aiemmissa käyttöönotoissa. Olen luottavainen sen suhteen, että asiat etenevät oikeaan suuntaan lähipäivien aikana, Mäkijärvi sanoo.

Apotin käyttöön siirryttiin lauantaina Meilahden tornisairaalassa, Meilahden kolmiosairaalassa, Syöpätautien klinikalla, Haartmanin sairaalassa, Silmä-korvasairaalassa ja Uudessa lastensairaalassa, Iho- ja allergiasairaalassa, Töölön sairaalassa, Kirurgisessa sairaalassa sekä Husin toiminnoissa Malmin, Laakson, Auroran ja Herttoniemen sairaaloissa.