Apotti on siirtymässä potilastietojärjestelmän käyttöönottovaiheesta tarjoamaan asiakkailleen jatkuvaa palvelua. Yhtiön uusi strategiakausi ulottuu vuoteen 2025.

Osana uudistettua strategiaa käynnistyy vuoden 2022 loppuun ulottuva Apotti 2.0 -ohjelma, jonka tavoitteena on parantaa potilastietojärjestelmän käytettävyyttä.

”Käyttöönottovaiheen pikkuhiljaa päättyessä pystymme panostamaan aiempaa enemmän järjestelmän käyttökokemuksen parantamiseen. Vuosina 2021 ja 2022 tärkein prioriteettimme onkin järjestelmän käyttäjäkokemuksen ja -tyytyväisyyden parantaminen”, Apotin toimitusjohtaja Hannu Välimäki sanoo tiedotteessa.

”Keskeisiä kehityskohteita ovat järjestelmän yksinkertaistaminen ja yhtenäistäminen sekä raportoinnin kehittäminen. Tarve näiden kehityskohteiden priorisoinnille on noussut esiin paitsi järjestelmän käyttäjiltä ja asiakasorganisaatioiltamme suoraan saadusta palautteesta myös tietojärjestelmien käytettävyyttä koskeneista tutkimuksista”, Välimäki toteaa.

Lääkäriliiton aiemmin tänä vuonna teettämässä kyselyssä Apotti sai käyttäjiltä melkoisen tylyn tuomion. Kyselyssä mukana olleista 11 potilastietojärjestelmästä Apotti sai selvästi huonoimman kouluarvosanan: 5,2.

Apotti 2.0 -ohjelman ensivaiheessa aiotaan tarttua muun muassa Kanta-tiedon hakemisen käytettävyyden parantamiseen, käyttäjälle suunnattujen ohjeiden selkiyttämiseen ja koulutuksen kehittämiseen.

Välimäen mukaan Apotti aikoo panostaa jatkossa voimakkaasti myös verkostokehittämiseen sekä Maisa-asiakasportaaliin, jolla kerrotaan olevan jo yli 500 000 aktiivista käyttäjää.

”Olemme jo luoneet vahvan Apotti-ekosysteemiverkoston. Yhdessä kumppaneidemme kanssa pystymme tarjoamaan asiakkaillemme uusia, ketteriä ja innovatiivisia digitaalisia ratkaisuja, jotka hyödyntävät Apotin avoimia rajapintoja”, Välimäki kommentoi.

Lue seuraavaksi: