Itsehoitolääkeneuvonnan laatu ja asiakkaan palveluprosessit vaihtelevat apteekkien eri etämyyntipalveluissa. Asia selvisi Lääkealan turvallisuus- ja kehittämiskeskus Fimean toteuttamassa haamuasiakastutkimuksessa, jonka tavoitteena oli selvittää itsehoitolääkeneuvonnan toteutumista suomalaisten apteekkien verkkopalveluissa ja muissa etämyyntipalveluissa. Tutkimuksen perusteella etämyyntipalveluiden merkittävin kehittämiskohde on itsehoitolääkeneuvonnan sisällön ja laadun parantaminen.

Lääkäri, lataa maksuton Mediuutiset sovellus!Tunnistautumalla lääkäriksi, pääset lukemaan artikkelin veloituksetta samoilla tunnuksilla niin sivustolla kuin uudessa sovelluksessakin!Lue kattavat ohjeet sovelluksen käyttöön.Onko sinulla jo tunnukset palveluun?Kirjaudu sisään