Attendo julkaisi henkilöstölleen Atso-mobiilisovelluksen syyskuun lopussa. Sen on ladannut lähes 5 000 työntekijää.
Attendossa työskentelee vakituisesti ja keikkalaisina 13 000 ihmistä. Postauksia on tehty 1 385 kappaletta, ja niitä on kommentoitu yli 1 400 kertaa.
– Tykkäyksiäkin on tullut jo noin lähes 20 000, Attendon asiakaskokemus- ja viestintäjohtaja Susanna Paloheimo iloitsee.
Attendossa ei ole aiemmin ole ollut käytössä sähköistä sisäisen viestinnän kanavaa, joka tavoittaisi kaikki työntekijät.
– Halusimme ratkaista tämän asian mahdollisimman modernilla ja kevyellä tavalla. Siksi päädyimme mobiilisovellukseen, jonka sisältö ja kokonaisuus on räätälöity meidän tarpeeseemme, eli on hieman erilainen kuin Ruotsissa.
– Pilottivaiheen palautteessa todettiin, että Atson paras puoli on se, että työporukan keskustelut käydään siellä ja sen voi laittaa halutessaan kiinni. Esimerkiksi WhatsAppilla kollegojen väliset fiilistelyt tulevat näkyviin vapaapäivinäkin, koska moni haluaa ymmärrettävästi sen olevan käytössä jatkuvasti muiden ystäviensä vuoksi.
Somepostausten lisäksi Atsossa on uutiskanava. Sieltä voi muun muassa tarkistaa henkilöstöedut, IT-ohjeet ja HR-asiat, kuten vuosilomaohjeen ja työterveyteen, työsuojeluun ja työhyvinvointiin liittyviä asioita.
– Olemme myös miettineet, miten voisimme muutenkin aktivoida ihmisiä osallistumaan. Eniten on ilahduttanut se, miten paljon meidän väki jakaa videoita ja kuvia hoiva- ja palvelukotien arjesta. Parasta tässä on, että ihmiset innostuvat muiden ideoista ja toteuttavat niitä sitten eri puolilla Suomea.