Attendo julkaisi henkilöstölleen Atso-mobiilisovelluksen syyskuun lopussa. Sen on ladannut lähes 5 000 työntekijää.

Attendossa työskentelee vakituisesti ja keikkalaisina 13 000 ihmistä. Postauksia on tehty 1 385 kappaletta, ja niitä on kommentoitu yli 1 400 kertaa.

– Tykkäyksiäkin on tullut jo noin lähes 20 000, Attendon asiakaskokemus- ja viestintäjohtaja Susanna Paloheimo iloitsee.

Attendossa ei ole aiemmin ole ollut käytössä sähköistä sisäisen viestinnän kanavaa, joka tavoittaisi kaikki työntekijät.

– Halusimme ratkaista tämän asian mahdollisimman modernilla ja kevyellä tavalla. Siksi päädyimme mobiilisovellukseen, jonka sisältö ja kokonaisuus on räätälöity meidän tarpeeseemme, eli on hieman erilainen kuin Ruotsissa.

– Pilottivaiheen palautteessa todettiin, että Atson paras puoli on se, että työporukan keskustelut käydään siellä ja sen voi laittaa halutessaan kiinni. Esimerkiksi Whats­Appilla kollegojen väliset fiilistelyt tulevat näkyviin vapaapäivinäkin, koska moni haluaa ymmärrettävästi sen olevan käytössä jatkuvasti muiden ystäviensä vuoksi.

Somepostausten lisäksi Atsossa on uutiskanava. Sieltä voi muun muassa tarkistaa henkilöstöedut, IT-ohjeet ja HR-asiat, kuten vuosilomaohjeen ja työterveyteen, työsuojeluun ja työhyvinvointiin liittyviä asioita.

– Olemme myös miettineet, miten voisimme muutenkin aktivoida ihmisiä osallistumaan. Eniten on ilahduttanut se, miten paljon meidän väki jakaa videoita ja kuvia hoiva- ja palvelukotien arjesta. Parasta tässä on, että ihmiset innostuvat muiden ideoista ja toteuttavat niitä sitten eri puolilla Suomea.