Apteekkariliiton jäsenapteekit ovat jälleen mukana Nenäpäivä-kampanjassa, jonka tarkoituksena on auttaa maailman heikoimmassa asemassa olevia lapsia. Nenäpäivä-kampanjaa vietetään loka–marraskuussa ja varsinainen Nenäpäivä on 13. marraskuuta.

Apua tarvitaan tänä vuonna enemmän kuin koskaan, koska koronaviruksen aiheuttama tilanne voi vaikuttaa kehitysmaiden lasten tulevaisuuteen hyvin dramaattisesti. Koulutie saattaa katketa kokonaan tai elintärkeä rokote jäädä saamatta vallitsevan tilanteen vuoksi.

– Apteekit auttavat suurella sydämellä meitä kaikkia täällä Suomessa ja tämän yhteistyön myötä apua saavat myös maailman heikoimmassa asemassa olevat lapset. Apteekit yhdessä Nenäpäivän kanssa pyrkivät auttamaan, jotta lasten tulevaisuus ei vaarantuisi, kertoo Nenäpäivä-säätiön toiminnanjohtaja Riina Paasio tiedotteessa.

Viime vuonna apteekit ja apteekkien henkilökunta keräsivät pottiin yli 53 000 euron summan.

– Olemme ilolla jatkamassa tärkeää työtä maailman vähäosaisimpien lasten hyvinvoinnin ja terveyden edistämiseksi, kommentoi Brand Manager Elina Aaltonen Apteekkariliitosta.

Koko maan kattavan apteekkiverkoston avulla punaisten nenien tärkeä sanoma saadaan näkymään kautta Suomen. Apteekkariliiton jäsenapteekit osallistuvat Nenäpäivään myymällä Neniä ja lahjoittamalla osan Apteekki-tuotesarjan hoitavien nenäsuihkeiden myynnistä kampanjaan.

Lisäksi apteekit kannustavat asiakkaitaan ja yhteistyökumppaneitaan mukaan erilaisilla tempauksilla, joita järjestetään tänä vuonna vastuullisesti koronaepidemian rajoitusten puitteissa.

Asiakkaat voivat muun apteekkiasioinnin yhteydessä vaivattomasti ottaa osaa Nenäpäivään. Lahjoittaa voi myös verkossa osoitteessa nenäpäivä.fi/apteekki. Apteekit järjestävät Nenäpäivän tempauksia myös omien somekanaviensa kautta.