Apotti-järjestelmässä on käytössä kymmeniä järjestelmiä keskitettynä ratkaisuna, joissa Apotti on mukana joko tietoa tuottavana tai vastaanottavana järjestelmänä.

Lähivuosina integraatioiden määrä kaksinkertaistuu nopeasti, ja tarkoituksena on liittää Apotti-järjestelmään noin 200 järjestelmää. Vastaava integraatiokokonaisuus on Suomen mittakaavassa ainutlaatuinen. Apotti-järjestelmään on integroitu kansallisista palveluista esimerkiksi Kelan Kanta-palvelut, VRK:n tarjoamat palvelut, asiakaskohtaisista järjestelmistä esimerkiksi Husin laboratoriopalveluita ja Kunta-asiakkaiden taloushallinnon palveluita.

Integraatio on onnistunut, kun se ei näy käyttäjälle, vaan toimii järjestelmäkokonaisuudessa taustalla mahdollistaen asiakkaan palveluprosessin toteuttamisen. Loppukäyttäjä ei välttämättä edes huomaa, käyttääkö hän Apotti-järjestelmää vai asiakasorganisaation omaa järjestelmää. Integraation laajuus palveluprosessin sisällä voi vaihdella työpöytäsovelluksesta usean eri järjestelmän kattavaan kokonaisuuteen.

− Järjestelmäintegraation toteuttamisessa tärkeintä on ymmärtää asiakkaan palveluprosessi aina perustapauksesta erilaisiin erikoistapauksiin, Apotin integraatiopäällikkö Panu Peltola kertoo tiedotteessa.

Integraatioiden toimivuudesta tuotannossa vastaa Apotin noin kymmenestä integraatioasiantuntijasta koostuva tiimi. He vastaavat asiakkaiden palveluprosessien sujuvuudesta ympäri vuorokauden.

Oletko lääkäri, hammaslääkäri, proviisori tai farmaseutti? Kirjautumalla saat kaikki Mediuutisten digisisällöt käyttöösi ILMAISEKSI tästä.