Ruokavalio
Ilkka Jauhiainen, 9.3.2010, 10:08Olut saattaa ehkäistä osteoporoosia

Terveydeksi.
Oluesta saatava pii voi hidastaa osteoporoosin kehittymistä, kertoo Journal of the Science of Food and Agriculture -lehdessä julkaistu tutkimus. Artikkelin kirjoittaneet Kalifornian valtionyliopiston tutkijat selvittivät sadan oluen ravintosisällön ja valmistusmenetelmän. Tutkijoiden mukaan olut on yksi merkittävimmistä piin ravintolähteistä.
Asiasta kertoi myös brittiläinen The Guardian.
Erityisen paljon piitä on mallasohraa ja humalaa sisältävissä oluissa. Pii on jyvien akanoissa, mutta osa siitä siirtyy valmistuksessa olueeseen. Vähemmän piitä on muun muassa vehnä- ja maissioluissa.
Elimistö pystyy ottamaan oluessa olevassa piistä noin puolet.
Britannian Kansallisen osteoporoosiyhdistyksen mukaan tuore tutkimus tukee aiempien tutkimusten tuloksia. Alkoholin käytön lisääminen aiheuttaa kuitenkin nopeasti muita, vakavia terveyshaittoja.
Piitä on myös alkoholittomissa oluissa. Monet ravintoaineet, kuten kalsium, ovat piitä merkittävämpiä luuston vahvistajia.
Piihappoa saa ilman oluttakin luontaistuotekaupoista. Se auttaa mm. ihoon, kynsiin ja`hiuksiin. :)
Nythän tarvitsemme enään pienoisen lakimuutoksen ja olut itsehoitoon ja reseptille ;)
Tässä ja seksikaupassa Apteekkien tulevaisuus lepää :(
TEHOKKUUSEROT
Ilkka Jauhiainen, 10.2.2012Aluesairaala pärjää pienuudella
Forssa ja Iisalmi ovat huipputehokkaita, Mänttä ja Kuusankoski rahareikiä. »
HOITOTAKUU
Ursula Grönvall, 9.2.2012Hoitojonot vetävät aiempaa paremmin
Erikoissairaanhoidon jonot lyhenivät lähes kaikilla erikoisaloilla. »

Ilmoituksesi käsitellään seuraavan työpäivän kuluessa.